dag 5 tot en met 8 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van boi en lien - WaarBenJij.nu dag 5 tot en met 8 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van boi en lien - WaarBenJij.nu

dag 5 tot en met 8

Blijf op de hoogte en volg boi en lien

18 Mei 2016 | Verenigde Staten, Orlando

aangekomen in Orlando!

Hier moet je natuurlijk disney parken bezoeken! en dat gaan we dan ook doen. We gaan naar island of adventure en naar universal orlando.

Maar onze eerste dag gaan we eerst naar het kennedy space center. Boi is hier als klein jongetje al eens geweest en kan zich er ook nog wel wat dingen van herinneren. Kijken of het veel veranderd is.
Op de weg er naar toe zie je meteen al genoeg. Je ziet een lancerings- platform, en een hoop gebouwen met NASA erop.
Eenmaal binnen adviseerde ze ons eerst de bus tour te doen dit hebben we dan ook meteen gedaan. Je komt met de bus overal langs en de buschauffeur legt meteen uit wat er allemaal gedaan word en wat we precies zien.
De bus stopt bij een stukje park waar we mogen uitstappen en naar binnen mogen. Hier hebben ze de laatste minuten voor de lancering nagemaakt. De laatste 7 min wat er allemaal gebeurd en wat er word gezegd. Dit ziet er echt heel gaaf uit en je weet niet waar je allemaal moet kijken.
Als de raket is gelanceerd ga je verder naar binnen. hier is van alles te doen en kan je een maansteen aanraken. leuke foto's laten maken en je komt van alles te weten over de ruimte.
Daarna pak je de bus weer terug naar het park zelf. Op deze weg even langs de laatste NASA gebouwen.
Weer in het park kan je echt van alles doen een 4-d theater, de echte Apollo raket, en space shuttle Atlantis. Heel gaaf dat dit de echte raketten en space shuttles zijn. Ook heb je de gelegenheid met een astronaut te lunchen. Dit hebben we maar overgeslagen :)
Hierna weer terug naar ons hotel op de I- drive. Dit is de straat van orlando is zo 15 km lang met alleen maar hotels, winkels, restaurants en van alles te doen. hier zitten we de komende 4 nachten dus wel goed.

De volgende dag staan we vroeg op en gaan we naar disney! We beginnen bij island of adventures.
Wat een mooi park! Er is echt van alles achtbanen, kinder atracties, een stripboeken stad, harry potter deel, wild water baan, een jurassic park gedeelte, en van alles te eten en te drinken.
We hoeven helemaal niet lang te wachten ondanks de drukte en kunnen dan ook vrij snel al in de grotere attracties, en omdat het zo warm is besluiten we te beginnen met de wildwaterbaan.
Hier word je dan ook echt nat in en wat is die leuk en hij duurt ook echt best lang!
Daarna maar in de achtbanen en we besluiten af te sluiten bij het harry potter gedeelte zodat we de harry potter trein kunnen nemen op station 9 3/4 het station zoals uit de film.
Voordat we de trein nemen gaan we nog in harry potter and the forbidden journey. Hier is het alsof je zelf op de nimbus 3000 zwerkbal aan het doen bent en je moet uitwijken voor alle gevaren. veruit de vetste attractie waar ik ooit ingezeten heb. het was zo echt en mooi dit mag je echt niet missen.

Daarna de trein naar universal. Ook in deze trein lijkt het net of je zweinstein verlaat en door een landschap zoals in de film uitkomt in Londen. Echt hoe verzinnen ze het mega mooi.
Hier in dit gedeelte heb je vooral de 3 en 4- D atracties dat het net is of je zelf in de film bent. Je kan hier naar transformers, the simpsons, men in black, shrek, the mummy, the minions en nog een harry potter gedeelte. We zijn bijvoorbeel nat geworden door een niezende shrek en doordat we in de mond van maggie gingen tijdens de Simpsons ride.

Al de ze attracties stuk voor stuk leuke attracties en je moet ze dan ook maar echt allemaal zelf meemaken. Zeker geen overslaan want de 1 is nog leuker en mooier dan de andere.
Op het einde natuurlijk de parade nog gekeken en daarna vermoeid weer terug naar de I- Drive.

We besluiten de volgende dag even rustig aan te doen en ons vooral te richten op de I-Drive. Wat een straat!
Overdag lekker aan het zwembad wat we bij het hotel hebben en 's avonds naar de I- Drive.
Overal waar je kijkt is iets te doen. we besluiten dan ook even te gaan mini golven en een speelhal in te gaan.
We besluiten daarna een ticket te kopen waar je mee in madame tussauds, sea life en orlando eye kan.
we beginnen met sea life en gaan daarna een hapje eten en terug naar het hotel. Onze voetjes even wat rust geven.

De volgende dag lekker uitslapen en Orlando downtown bekijken. Op de weg naar downtown komen we verschillende shopping malls tegen en die gaan we dan op de terug weg ook maar bekijken.
Downtown is er een gratis bus waar je in en uit kan stappen om van alles te bekijken. Het zijn vooral de mooie gebouwen en meren met fonteinen, maar toch alles bij elkaar een leuke activiteit voor de middag.
Op de terug weg naar de shoppingmall.
Deze zijn hier echt niet normaal groot. 1 shopping mall is zo groot als een gemiddeld centrum van een dorp.
ze hebben dan ook echt alles!
Na wat dingen gekocht te hebben gaan we terug lekker een hapje eten en besluiten we de Orlando eye nog te doen ( een heel groot reuzenrad) en madame tussaud.

Na dit alles is de laatste dag hier in Orlando al weer omgevlogen en vliegen we morgen om 07:00 naar New- York. The city that never sleeps! We zijn zo benieuwd...
Dus snel maar slapen morgen is het weer vroeg dag!