San- Fransisco en Yosemite - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van boi en lien - WaarBenJij.nu San- Fransisco en Yosemite - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van boi en lien - WaarBenJij.nu

San- Fransisco en Yosemite

Blijf op de hoogte en volg boi en lien

30 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

En we zijn aan de westkust beland!

We vlogen 21 mei al om 06:00 in de ochtend naar San- Fransisco. Even de auto ophalen en naar de stad.
Het parkeren viel ons mee we betaalde 20 dollar en konden dan zaterdag en zondag bij Fishermans wharf parkeren
We hadden in Nederland Alcatraz al geboekt voor de 22ste. Dit bleek achteraf ook maar goed ook want de tour zat voor de zondag helemaal vol.

We zijn begonnen op Fishermans wharf. Lekker slenteren door de straatjes en de winkeltjes binnen lopen!
Het waaide flink maar de temperatuur was zeker goed te doen met zo 22 graden.
Over de pier naar pier 39 de kolonie zeeleeuwen bekijken. En ja hoor we hoorde ze al van ver weg en wat waren het er veel!
We zagen in de verte de Golden gate bridge al en besloten dan ook een fiets te huren en erover heen te fietsen. Wat een brug wat een mooie route en wat een ervaring!
Hierna lekker gegeten in 1 van de zijstraatjes en naar ons hotel die op Marketstreet lag. Dit is een hele grote winkelstraat waar veel motels hotels en winkels aan verbonden zijn.

De volgende dag naar Alcatrez! Met de boottour die we al geboekt hadden moesten we een klein stukje varen het was zo 10 minuten met de boot. Je zag het eiland al vanaf de pier liggen.
Als je aankomt voel je meteen dat er een andere sfeer heerst. Een vervallen eiland waar genoeg te zien is. Je krijgt er een audiotour bij die ook in het Nederlands beschikbaar is zonder extra kosten. Je kan een film bekijken, naar de cellen toe, in de cellen en je ziet hoe de bewakers daar leefde.
We waren er zo 2,5 uur en kregen ook zeker wel mee hoe erg het was om daar gevangen te zitten.
Je kan de stad heel goed zien liggen en als de wind goed stond zelfs de stads geluiden horen, maar toch konden ze er niet naar toe.
Je mag zelf bepalen welke boot je terug neemt en hoe lang je daar dus bent. Ideaal.

Natuurlijk mocht lombard street niet ontbreken en union square een super leuk plein waar iedereen lekker in het park aan het genieten of sporten is.
Met de cabletram de heuvel af. Voor 7 dollar per persoon zeker de moeite waard. Tip ga er aan de buitenkant uit hangen. Dit maakt het extra speciaal en merk je dat je stiekem ook best wel hard gaat!

De volgende dag begon onze reis naar Yosemmite. Ons eerste natuurpark die we gingen bezoeken.
We kochten maar meteen een anual parkpass! Heel handig. 1 pas 80 dollar voor alle parken die aangesloten zijn. Dit zijn echt alle grote parken en een hele hoop kleine.
We zetten onze auto bij het visitor center neer en pakken de gratis shuttle verder. Ze hadden ons verteld dat dit makkelijker was en dat klopte.
De shuttle reed om de 10 min en echt overal kon je in en uit stappen.
Wij besloten de Vernall fall route te lopen.
Dit vonden wij echt een hele mooie route. Je loopt naar de waterval toe en er ook echt langsaf. Je word ook kleddernat op bepaalde punten en je eindigt na een redelijke klim boven aan. En het is de moeite waard wat een uitzicht! Onderweg veel dieren tegengekomen. Van eekhoorns tot herten en een boswolf.
Na deze klim een korte pauze en daarna weer helemaal naar beneden.
Wat een mooi park de rotsen zijn echt enorm! en de watervallen echt goed te zien en mega mooi! echt een aanrader.

We besloten in Modesto te slapen een uurtje rijden vanaf Yosemite. Een prima dorpje om niet de hele route terug te moeten rijden!

Morgen begint de Highway 1 route! HIer hebben we ook echt naar uitgekeken! We zijn benieuwd!

Foto's volgen nog nu lekker slapen!

• 30 Mei 2016 - 07:45

Nelleke:

Wat leuk om weer jullie nieuwe avonturen te lezen. Laat de foto's maar komen!
    Geniet volop van de laatste week. xx