de nationale parken - Reisverslag uit Beaver, Verenigde Staten van boi en lien - WaarBenJij.nu de nationale parken - Reisverslag uit Beaver, Verenigde Staten van boi en lien - WaarBenJij.nu

de nationale parken

Blijf op de hoogte en volg boi en lien

07 Juni 2016 | Verenigde Staten, Beaver

Van de stad Las- Vegas gaan we naar Zion national park!

Het is dan ook wel een stukje rijden maar dit maakt helemaal niks uit!
Van de drukte in de stad naar de stilte en rust van de natuurparken. Een groter verschil kan je volgens mij niet hebben!
Eenmaal aangekomen konden we meteen doorrijden, want we hadden onze park pas al gekocht bij Yosemite.
Het was al vroeg druk en we zetten onze auto dan ook maar snel neer en gaan verder met de shuttle bussen.
We parkeerde onze auto in Springdale een dorpje net voor Zion! Ideaal geen wachtrijen en genoeg plek
We gaan eerst naar een visitor center om te vragen welke route we het beste kunnen lopen. De ene route is nog mooier dan de andere maar we hebben natuurlijk maar 1 dag en we zijn dan ook niet echt ervaren wandelaars. Ze vertelde dat de emrald pools trail hierbij heb je de lower, middle en de upper route . We hebben ze alle 3 gedaan want ze sluiten op elkaar aan Het is zo 2,5 uur wandelen. Het was deze dag wel echt heel erg warm dus we slaan maar eerst even wat water in!
Waar we ook kijken we zien overal wel iets moois. De prachtige kleuren van de rotsen, de watervallen, de beekjes en uitzichten vanaf de verschillende punten.
Slapen doen we vandaag in Beaver. Ligt net iets links boven het park. en kunnen dan de volgende ochtend mooi doorrijden naar Bryce!

We gaan de volgende dag naar bryce canyon. het is een uur rijden vanaf beaver.
Hier is het een stuk frisser dan in Zion. We hebben dan ook echt een trui nodig hier.
We wandelen de sunset en de sunrise point. Dit is een route die je langs een paar hoogtepunten brengt. Het uitzicht is nog mooier dan in Zion vonden wij! Wat een mooi park! De pieken zijn adembenemend mooi. Ze raadde ons aan de route met de klok mee te lopen. Hij is dan minder zwaar dan andersom. Wij vonden het best een pittige route. Je gaat bij sommige stukken best steil omhoog en rustte een paar keer dan ook uit onderweg. Dit was zeker niet erg hierdoor hadden we mooi wat extra tijd om van de omgeving te genieten. Bij elke lichtinval was er weer een ander mooi foto moment en leek de canyon te veranderen.
Op de helft van de route gaat de trui toch maar uit van al dat omhoog klimmen krijg je het toch best wel warm. Onderweg komen we ook nog een natural bridge tegen. Zoals de naam al zegt een brug die de natuur heeft gemaakt. Door deze natuurverschijnselen herinner je jezelf er toch weer even aan dat het heerlijk is om even te genieten van de natuur en dat er ook genoeg te genieten valt als je maar rondkijkt!

Weer terug aangekomen bij het punt wat ongeveer een wandeling van 2 uur was met de stop momenten ertussen.
We gaan nog even lekker iets eten en besluiten niet nog een route te doen. Onze voetjes hebben de ze dagen al best wel wat te verduren gehad en dat voelen we dan ook wel. Aangezien we morgen antelope canyon gaan doen en overmorgen de Grand- Canyon gaan bezoeken en daar ook weer een wandeling gaan maken besluiten we het hier bij te laten.
Onderweg stoppen we wel nog bij de horse shoe bend en komen hier tegen de zonsondergang aan. Het is dan ook mega druk er staan honderden ( misschien wel duizend ) mensen op de rotsen en langs de kant te kijken. het uitzicht is adembenemend en natuurlijk een voorproefje over wat we overmorgen gaan zien

We staan vroeg op en rijden en na een stevig pannenkoeken ontbijt rijen we naar de lower antelope parkeerplaats.
We hebben dit niet gereserveerd en kijken dan wel of er plaats is. gelukkig hoeven we maar een uurtje te wachten en gaan we met de tour van 11 uur mee. We wisten niet zeker of we dit gingen doen maar achteraf is het misschien wel het mooiste wat we gezien hebben onze vakantie. Je gaat in een groep onder begeleiding van een navajo indiaan een kloof in. het is een erg nauwe ingang. je moet echt achter elkaar aanlopen en kan niet eens 2 voeten langs elkaar zetten zo smal is het. Naarmate je meer naar binnen loopt word het op sommige plekken een stuk opener. Je gaat via kleine trappetjes naar beneden. Alleen de wandeling is al een avontuur op zich! Onze begeleiding vertelde ook heel leuk en goed over de geschiedenis en we konden van alles vragen. Binnen in de kloof krijg je genoeg tijd voor foto's en wat is het mooi!
De wandeling duurt ongeveer een uur. Eenmaal weer buiten de kloof krijgen we ook nog voetafdrukken van een dinosaurus te zien! je zag er 3 heel goed en 1 was iets vager. Wat een leuk extraatje was dit. En wat en ervaring!. Echt iedereen die hier in de buurt is moet dit meemaken!

nu via flagstaf naar williams waar we overnachten voor we Grand- canyon in gaan!
We hebben dan ook wel erg zin in morgen! We gaan eerst wandelen in de Grand- canyon en daarna een helikopter tour over de canyon heen! We hebben deze in Nederland al geboekt en het is voor ons alle 2 ook de eerste keer in een helikopter best wel spannend!

Eenmaal is Williams aangekomen lijkt het wel of we terug in de tijd zijn gegaan. het is een western cowboy dorpje aan de route 66. We slapen in een heel schattig hotel met vriendelijke eigenaren.
Als je naar buiten loopt zie je overal western huisjes en live muziek in de vorm van gitaar met zang. We gaan dan ook eten bij een typisch route 66 restaurant met live muziek!

We gaan niet te laat naar bed want morgen is het vroeg op!

De volgende ochtend staan we vroeg op en rijden we naar onze lodge. We hebben een lodge in de grand canyon geboekt. de bright angel lodge. Het leek ons een super ervaring om midden in zo natuurwonder te slapen.
En dat is het ook... we slapen letterlijk 2 min van de rand van de grand- canyon af in een blokhut.
We besluiten een deel van de angels landing trail te lopen. Het is echt heel erg warm deze dag en de rangers waarschuwde dan ook vooral niet te ver te lopen ivm de hitte. Er is een aantal jaar geleden iemand aan overleden en dit jaar is er ook iemand vermist geraakt. We luisteren dan ook netjes naar deze raad en lopen een uurtje de canyon in.

We pakken daarna de shuttle bus naar hermit road en stappen onderweg verschillende keren op en af om van het uitzicht te genieten! en wauwww! Ook hier weer adembenemend.

hierna gaan we heerlijk terug naar onze lodge en genieten even van de rust en stilte en geven onze voeten wat rust. Pffff even helemaal niks!

In de avond lekker eten in het park en daarna een informatie avond bijwonen over dit wonder en wat de rangers allemaal doen. Dit was erg leerzaam en duurde maar een uurtje dus zeker de moeite waard!

De laatste is nu ingegaan! Nu terug naar Las- Vegas via de hooverdam om daar 4 dagen helemaal niks te doen en heerlijk van de zon te genieten.
Daarna nog 3 dagen Los-Angeles en dan weer terug naar Nederland.