Highway 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van boi en lien - WaarBenJij.nu Highway 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van boi en lien - WaarBenJij.nu

Highway 1

Blijf op de hoogte en volg boi en lien

05 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

ja hoor we hebben het gedaan. De mooiste route van heel de USA gereden. Highway 1!
We hebben hem van San Fransisco naar Los Angeles gereden, dit betekent dat we aan de goede kant van het water rijden.
We zien al snel wat deze route zo mooi maakt. Aan de rechterkant zien we alleen maar zee en afgrond.
We zijn vandaag van Modesto naar San-Jose gereden en via Santa-cruz naar de big sur en we sliepen in Morro Bay.
Als we beginnen bij San- Jose komen we al snel het plaatsje Santa- Cruz tegen. Hier zijn we gestopt. Dit leek een prima plek om te stoppen wat er was op de pier een kermis met achtbanen en van alles.
Hier zijn we dan ook heerlijk overheen gewandeld en een paar spelletjes in de game room gedaan :)
Na 1,5 uur zijn we verder gereden naar Monterey.
Ook dit is bleek een leuk dorpje om te stoppen. Heerlijk aan het stand met super mooi weer zijn we hier naar een visitor center gegaan om wat informatie te vragen. Een hele aardige dame vertelde ons wat we allemaal konden doen. Er was van alles een fishermans wharf, monumenten, en een prachtig strand.
We besluiten via het strand door te rijden de Big Sur route op. Dit is het mooiste gedeelte van de highway 1.
Na bijna elke bocht stoppen we om fot's te maken. Wat een prachtig uitzicht hebben we. het is ook helemaal nog niet druk op de weg en hebben dan ook alle tijd om bij elk punt ustig de tijd te nemen.
We zien vanaf de kliffen het strand en de zee en het is op stukken zo helder dat we zeehonden zien zwemmen aan de kust en scholen vissen. de route brengt je via prachtige bruggen , dorpjes en een stuk met honderden zeeleeuwen en natuur bij onze overnachtings- plek Morro Bay.
Echt een vissersdorpje waar het ruikt naar de zee. Ook hier zijn volop zeehonden te spotten. We kunnen dan ook erg dichtbij komen en we horen ze overal. We zijn net op tijd voor de zonsondergang bij de Morro Bay rock wat ook echt heel mooi is.
We besluiten heerlijk aan het water te eten en daarna nog een cafe in te gaan waar ze 49 bieren op de tap hebben.
Hier gaan we dan ook nog even een paar van die biertjes proberen.
Aan de bar raken we al snel aan de praat met een koppel uit Monterey. Ze vertelde ons dan ook dat als we een paar weken later de highway 1 rijden het bumper tegen bumper is en we een goede tijd hebben uitgekozen.
Ze geven ons nog een hoop tips over de grand- canyon en bryce.

Na deze lange dag (288mijl --> 463 km) gaan we heerlijk slapen!